CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Friday, April 25, 2008



TRAGEDI SEDIM!

27 janauary 2007..aku bersama2 cilat,mad,hadi,cekung,talib pergi kesedim..sebuah tempat yg agak menarik la kt kedah..waterfall yg banyak cerita2 pahit..
sebelum tu aku xpenah dgr ape2 cite yg penah tejadi kt sane..pagi tu kami bangun awal setelah penat buat BBQ kt umah aku pada malamnya..perjalanan ke waterfall sedim kira2 hampir sejam dari rumah aku kt butterworth..kami sampai sana lebih kurang pukul 10 pagi..sampai2 sana we all very excited..semua kelam kabut siap2 nk mandi (especially cekung dia sangat excited dgn air)..lepas tu kami semua masuk dalam air..huh..kira2 15 minit berendam dalam air tu mad ajak pi tempat lain sebab tempat tu sangat2 cetek dan sesuai untuk kanak2 je..hahaha
then kami pun pindah ke tempat yg lebih dalam..then kami mulakan xtvt merendamkan diri disitu..tp masa tu talib,cilat dgn hadi je yg mula2 masuk dalam air..aku,mad,cekung lepak2 dulu kt tebing tu sambil2 makan keropok..then kira2 10 minit lepas tu cilat menjerit2 pggil aku...then die ckap hadi tgh LEMAS..then aku pun masuk la dalam air..aku nmpak hadi tgh TERKAPAI2 kt tgh2 tu..tp aku buat xtau je sebab aku tgk mad dgn cekung tgh GELAK2 kt hadi..mula2 aku igt hadi tgh keriangan bermain2 air..hahaha..then agak lama dia terkapai2 baru aku sedar yg hadi tgh LEMAS..huhu..then aku blur seketika..lepas tu aku cuba berenang ke arah hadi yg sedang terkapai2 dalam arus yg agak laju!..aku cuba menolak2 hadi pada mulanya..tp xberkesan..then aku pegang kepala hadi n aku trus berenang ke tepi..finally, hadi berjaya diselamatkan disitu..aku mmg penat sgt2 lepas tu..mmg before ni aku xpenah berenang sambil selamatkan org lemas...selepas tu cekung yg mula2 nye gelak2 tgk hadi tgh terkapai2 dgn excited volunteer nk buat CPR kt hadi.huhu..pengalaman ni mmg xakan aku lupakan sampai bila2..lepas aku balik rumah aku cite kt mak & abah..baru aku tau kt sana mmg ramai org yg lemas dan ada jugak yg mati lemas termasuk anak murid mak aku..huhu..kt bawah ni ade sekeping dua gamba yg sempat aku snap masa kt sedim..




kenangan di a.k.a SOKSEK

0 comments: